Saturday, October 23, 2010

Syukur Lillah~

Assakamualaikum ya gama'a. ;))


Alhamdulillah, syukur lillah, nikmat-Nya masih terpelihara bagi diriku. Tapi, tiba-tiba teringat pesanan akak semalam dirasat semalam:
"Mereka yang berbuat dosa tapi masih dalam pemeliharaan Tuhannya, AWASlah!"

Dan seterusnya mind ku teringat kuliah tafakkur di rumah mara malam Jumaat kelmarin, Ustaz Aqli membawa Kitab Halal Wa Haram:  Bertaubat daripada dosa itu WAJIB. Maka jika kita melakukan dosa dan tidak bertaubat maka dosa kita berganda. MasyaAllah.

Maka, aku pun dalam kekhuatiran. Bagaimana kalau aku dalam keadaan 'awas' itu? Apatah lagi setiap hari aku tak lari daripda melakukan dosa, lagi-lagi dalam keadaan aku tidak mengetahui, bertambah pula dosa aku kerana tidak bertaubat.

Jadi seharusnya diri ini melazimkan beristighfar, sedangkan Rasulullah yang maksum pun diriwayatkan beristighfar sebanyak lebih daripada 70 kali. Moga2 diri yang dalam keadaan tidak mengetahui ini diampunkan dosa..
(*riwayat Abu Hurairah-sahih Imam Bukhari)

Erm, actually nak tebus dah lama tak menghantar post, rindu, alhamdulillah, baru semalam dapat internet di rumah. InsyaAllah akan dikemaskini selalu "jalan" ini sebagai satu cara memuhasabah diri. InsyaAllah.

Enjoy my journey to muhasabah diri di Madara dan Rumah Mara~

Bulan malam tu nampak cantik sekali.

Ke Madara-insyaAllah nak datang lagi
Seri muka mencari ilmu

Sahabatku ily, musyrifah: Kak Ezzati dan Kak Liyana

Fathallah (pasaraya) besar punyer!

Tembok merah itu adalah taman King Farok, raja mesir satu ketika dulu


 


No comments:

Post a Comment