Sunday, November 21, 2010

Saya masih belum bersedia...


Alhamdulillah.. Makan malam hari pertama modul 3 dan habis cuti berlangsung dengan selamat dan meriah seperti selalu. Alhamdulillah~ Moga ukhuwah itu semakin erat dan harmoni. :D



Saya masih belum bersedia? Kenapa yer? Bersedia apa? 

Hari2 saya pasti didedahkan mengenai perkahwinan;tak kisahlah tips memikat hati mak mentua, memasak dan sebagainya.. Lazimnya saya akan banyak berdiam diri walaupon Kak Izzatul kata saya dan ili kumpulan isteri bahagia.. agaga.. 

BUT, when i reflect myself, im wayyy behind my frens in lyfe handling situation Contohnya, tadi masa memasak, tanpa adanya nadia yang tegor psl rebus ayam, msk tomyam, tak bper jadi kowt mskn hari ini... I always need help. Dan masa acara masak2 tugas saya hanyalah pergi ke kedai dan mengemas rumah serta membuat kek. (eeh, senangnyer. :D) Tapi lumrah manusia kan, penuh dengan kekurangan. Tapi akan sentiasa mahu berubah dan berusaha menjdi beik. InsyaAllah, saya akan cuba menjdai insan yang lebih baik daripada semalam..

"Tidak ada musibah yang lebih besar selain kemalasan dan hilangnya semangat dari hati seseorang untuk berbuat baik. Maka ketahuilah, bahawa dia sedang tertimpa musibah yang paling besar yang tiada lagi musibah yang lebih besar dari itu ~ Al Habib Abdullah bin Alwi Al-Haddad"

Tapi, yang pasti saya tak bersedia menjadi doktor dan isteri orang lagi.. Ilmu masih kurang di dada. Perangai cam budak2. Untuk menjadi doktor kena kuat dan banyak pengirbanan. InsyaAllah, akan belajar. dan belajar. dan belajar.

*kredits to kak natasya sebagai sumber inspirasi. <3

No comments:

Post a Comment