Sunday, November 21, 2010

Tak Nak Jadi Pencuri

Assalamualaikum wbt. Salam sejahtera, salam bahagia, satu senyuman buat shabat2. :)

Erm, dah lamer kan saya tak update.

Dr. Farah nih, bukan 100% bz sampai tak sempat nak update 'jalan' tapi, otaknya yang seperti biasa cepat kalut dan disorganized membataskan masanya melaksanakan muhasabah diri di 'jalan' ini.. Also, she's well acknowledged by her mother that she's a HIGH IMAGINATIVE person but slow on action. Akibatnya~ msg ummi abah lambat, wish ena SPM lambat, tak pi mesyuarat akademik MM, tak call akak Sc utk tanya pasal open house and later on tak pi open house (jangan fikir pon nk wat alasan walaupun mmg hari tuh anda tak sihat yer dR Farah, kalu ada kemahuan di situ ada jalan!)

And paling penting~ Tak publish2 citer raya saya. T>T

"Dan segeralah kamu kepada (mengerjakan amal-amal yang baik untuk mendapat) keampunan dari Tuhan kamu, dan (mendapat) Syurga yang bidangnya seluas segala langit dan bumi yang disediakan bagi orang-orang yang bertakwa"
(Ali Imran:133)

Hari ini, alhamdulillah, kelas hanya setengah jam lebih.. mengapa? sebab ada orientation dan kelas anatomy dibatalkan. Dan ditunda esok dan drag sampai Rabu yang akan menyebabkan kelas pada hari berkenaan sampai 5 jam. (Takpa, sikit ja tuh kalu nak dibandingkan budka Al-Azhar yang rutin 8-4.30 ptg dan hanya satu hari cuti-Jumaat. Okie Dr??)

:)

dan seusai kelas, SR mengedarkan risalah serta TLOA (The Letters Of Avicenna-majalah rasmi cwgn Iskandariah).. Diri yang excited dan teruja nak tahu isi helaian2 ilmiah tersebut meliarkan mata menjamah kandungannya. Dan. Mata ter'stop' pada satu ayat cinta daripda Ilahi yang menginsafkan.. 

"Tak Nak Jadi Pencuri Dah."Hati berbisik. Curi apa? 

'Procrastination is a thief of time'

Untuk modul 3-Intro to medical science nih, saya bertekad untuk lebih maju:
'fikiran seiring usaha'

 Ayat cinta (3:133) Ilahi insyaAllah akan dipegang.. 

Now nak cari resepi Ayam Masak Merah dan Fried Mashed Banana @Cekodok Pisang... Ahlil beit yang berpuasa teringin.. ^^  

"Sesiapa yang memberikan orang berpuasa makan, maka ia memperoleh pahala puasa orang berpuasa tanpa mengurangkan pahala orang yang berpuasa itu"
(HR Tirmizi)




No comments:

Post a Comment