Tuesday, November 23, 2010

Untukmu Tersayang



I miss dat witty HAriz~ 

(1)
Satu hari, saya menyuruh adik saya membuka bajunya (suruh mandi)
Lepas itu jadilah sesuatu perbualan, berbunyi begini :

Saya : Hariz, bukalah baju tu, mandi.
Hariz : Taknak.
(Pergaduhan berlaku)
Saya : Hariz, tangan tu kan x sakit? Bukannya kena inject. Kak Ana kena inject sakit tau, tapi Kak Ana tahan je.
Hariz : Kak Ana budak nakal, kenalah inject, lelaki... mana ada.
Saya : Kuang hasam! -,-
  
(2)
Slurpee is when you slurp, then you pee XD

(3)
Hariz : I don't want to be a boy
Me : You want to be a girl ?!
Hariz : No, I want to be a man.
Me : (Awww, :'D) But that will be much, much later.
Hariz : Then, I want to be a chicken lahh
Me : xD

*taken from Farah Raihana FB.

                                                        
                                                                Ingatlah diri.
Adanya kau di muka bumi untuk beribadah pada-Nya*
Kau diberikan amanah yang sangat berat
Sehinggakan gunung ganang dan langit pun takut untuk memikulnya
Sedangkan apalah kita jika nak dibandingkan dengan saiz
Tapi Allah mengangkat kita setinggi-tingginya
Daripada titis mani yang hina
Daripada tanah yang duduknya di bawah 
Kau dijadikan sebaik-baik ciptaan
Kau dijadikan Khalifah!**
MasyaAllah~

Biarlah jika diri merindu
Rindulah kerana-Nya
Kerana yang Lillahi Taala itu
InsyaAllah~
Ya Hakim akan menerima sebagai ibadah pada-Nya
Bukti cinta dan taat seorang hamba...

*Adz-Zariat:56
**Al-Baqarah:30

No comments:

Post a Comment